Сингапурска математика - угледни час
Датум: 11. Oktobar 2019 21:40 Категорија: Новости
Угледни час из математике одржан је 10.10.2019. године у одељењу 2/2. 



Наставна јединица: Сабирање и одузимање збира или разлике од неког броја
Сабирање или одузимање броја од збира или разлике; тип часа утврђивање.
Угледна активност: Сингапурска математика
Часу је присуствовало 16 ученика и Соња Павловић,професор разредне наставе.
Сингапурска математика – метод седам корака
Деци је лако – кад разумеју како!
Скоро цео свет говори о новом приступу математици – Сингапурској математици. У своје школе, Сингапур је увео нове наставне програме и креативно мишљење, а један од кључних сегмената њиховог новог начина образовања, огледа се у настави математике. Били су први на свету (ТИМСС) 1995,1999, 2003, а други на ПИСА тестираnjу 2009. и 2012. Сингапур је до 1980. године увозио уџбенике из математике, а од 2005. године је Амерички институт за истраживања донео одлуку да се уџбеници из Сингапура могу користити у настави математике. Окрузи који су их користили, приметили су побољшање у нивоу знања ученика, па су почели да се користе у Канади, Израелу, Великој Британији . . .
У Сингапуру су, пре свега, на малом броју наставних области, изградили концепт успешности у настави математике. Њихов циљ је да ученици од најранијег узраста до шестог разреда, науче основне рачунске операције и решавање проблема путем њих.
Централни проблем у решавању текстуалних математичких задатака је уочавање и решавање проблема. То укључује усмерено ангажоваnjе ученика.
Сингапурска математика је фокусирана на решавање проблема хеуристичким приступом. У основи је детаљно читаnjе текста са анализом и представљање броја моделом цртежа.




Ученици су активно учествовали у свим аспектима угледног часа.
У току часа је остварена планирана међупредметна повезаност и оствареност планираних исхода. Ученици су вежбали овладавање планираним компетенцијама.
Самосталним решавањем задатка у другом делу часа помоћу Сингапурске математике ученици су показали усвојност планираних исхода.



