Резултати истраживања ''Организација и остваривање наставе у ванредним околностима поводом епидемије изазване вирусом Ковид – 19''
Датум: 02. Novembar 2020 13:16 Категорија: Новости
У периоду од 23.– 28. октобра 2020.године,у нашој школи, спроведено је истраживање ''Организација и остваривање наставе у ванредним околностима поводом епидемије изазване вирусом Ковид – 19''.
Узорак истраживања чинили су ученици од првог до осмог разреда, њихови родитељи и наставници наше школе. Школа има укупно 597 ученика и 63 наставника разредне и предметне наставе.Као инструмент у истраживању коришћен је гугл упитник.
У анонимној електронској анкети учествовало је 426 ученика (71.36%) првог и другог циклуса ,411 родитеља и 52 наставника (82.54%).
Циљ овог истраживања био је да ,након два месеца oд почетка школске године сагледамо функционисање наставног процеса по изабраном моделу у ванредној ситуацији и околностима, као и потешкоће на које наилазе ученици, родитељи и наставници. Подаци које смо добили послужиће нам искључиво у унапређивању квалитета остваривања наставе по новом моделу , као и у пружању адекватне подршке ученицима, родитељима и наставницима у раду.
Овом приликом захваљујемо се на сарадњи свим ученицима, родитељима и наставницима који су дали свој допринос и попунили упитнике.
Већина наставника (71.2%) више је оптерећена радом у измењеним ванредним околностима, у односу на редовне околности. Ипак ,у ванредним околностима, за достизање постављених циљева и исхода у раду са ученицима ,по мишљењу већине наставника (88.5%) ефикаснији је непосредан рад са ученицима у школи у односу на наставу и учење на даљину. Приближно две трећине наставника сматра да је код скоро половине ученика мотивација за учење у опадању.Само једна трећине наставника сматра да су ученици у већем броју или скоро сви усвојили прописане исходе из претходног разреда.Више од 80% наставника сматра да су ученици дисциплиновани и да поштују правила понашања и предложене мере заштите.Од свих уведених мера наставницима највећу потешкоћу представља скраћено трајање часова.
Једна трећина испитаних ученика има потешкоће у савладавању наставног градива(19%) или у навикавању на рад у школи(11%).Већина ученика сматра да наставници успевају да им објасне ново градиво.За допунска објашњења у сваком тренутку може се наставницима обратити више од 85% ученика.Ипак, због смањеног обима наставе и скраћених часова сада више времена проводе у учењу код куће.Од свих препоручених мера заштите ,ученицима највише смета ношење заштитне маске и подела одељења на групе.Позитиван став и однос према школи има више од 95% ученика.Оно што им највише недостаје је дружење са вршњацима и целим одељењем,дуже трајање наставе и часова јер највише науче када су у школи.Срећни су када иду у школу,више воле школу од наставе на даљину.
Стручни сарадник педагог Горица Милетић
Резултате упитника за ученике можете погледати овде.
Резултате упитника за родитеље можете погледати овде.
Резултате упитника за наставнике можете погледати овде .