ОШ "ЉУБИША УРОШЕВИЋ" - Рибаре
ризница знања ...

ОБОГАЋЕН ЈЕДНОСМЕНСКИ РАД

Датум: 04. Decembar 2020 11:12 Категорија: Новости

Од ове школске године  у нашој школи остварује се пројекат ОБОГАЋЕН ЈЕДНОСМЕНСКИ РАД са свим ученицима издвојених одељења  у Кочином Селу, Старом Ланишту и Новом Ланишту, где је настава организована само у преподневној смени.

Из области ПОДРШКА УЧЕНИЦИМА, различите програме са ученицима првог и другог циклуса остварују наставници и стручни сарадници.

Кроз програме: ЗА ДОБРОТУ СВАКИ ДАН ЈЕ ДОБАР ДАН (реализатори педагог Горица Милетић и психолог Милена Младеновић), КРЕАТИВНЕ ДРАМСКЕ РАДИОНИЦЕ (реализатор стручни сарадник Ана Тасић), ОД  УЧЕЊА СЕ РАСТЕ (реализатор наставник Марија Ђорић Дашић), КО ЧИТА ТАЈ ЗНА (реализатор наставник Ивана Сентић) ученици на забаван и креативан начин стичу знања, вештине ,ставове, вредности и навике значајне за читав живот. Поред пружања подршке ученицима у учењу, кроз овај пројекат код ученика се подстиче и лични и социјални развој.

Кроз различите  облике рада, програм се остварује за 6 група ученика: четири групе у првом циклусу (за 4 комбинована одељења: 1-3/5 , 2-4/5, 1-2-3/6, 1-2-3-4/7) и две групе  у другом циклусу (за одељења 5/5, 6/4, 7/5 и 8/5).

Обухваћени су сви ученици из наведених одељења.Од почетка оставривања ОБОГАЋЕНОГ ЈЕДНОСМЕНСКОГ РАДА у школи,планираном динамиком остваривања  до сада су реализоване све планиране активности са ученицима.Ученици редовно похађају ове програме,  а евалуације у раду са ученицима нам указују на то да им се веома допада овакав начин рада.

Кроз програм ЗА ДОБРОТУ СВАКИ ДАН ЈЕ ДОБАР ДАН код ученика се развијају социјалне вештине. Програм се састоји из више модула/тематскеих области, као што су толеранција, лични идентитет, поштовање различитости и ненасилно решавање сукоба. Циљ овог програма је развијање и промовисање хуманих вредности. Ученици показују интересовање, слободно изражавају своја мишљења, ставове, уверења, жеље, потребе, емоције. Отворено говоре о себи и својим емоцијама, не крију одушевљење при сазнавању новина једни о другима, рационално размишљају када је реч о прихватању различитости. Током радионица гради се атмосфера поверења, отворености и узајамног поштовања.Створена је  почетна интеграција групе, неопходна  за даљи рад.

Играње и учење кроз игру, путем КРЕАТИВНИХ ДРАМСКИХ РАДИОНИЦА и глумачких техника је учење за живот у заједници и усвајање правих вредности. Кроз искуство драмске игре ученици повезују лична питања и доживљаје са предметом учења. У овом процесу најважнији је сам процес игре као искуство стварања и учења које постаје лично, дубоко доживљено знање и саставни део личности. Сви ученици равноправно учествују у креативном процесу и сви су активно укључени, било да се налазе у улози актера или у улози посматрача.
 
У оквиру програма ОД  УЧЕЊА СЕ РАСТЕ сви ученици су активни и учествују у изради домаћих задатака и дискусијама. Родитељи су задовољни јер деца у школи разјасне све нејасноће у вези домаћих задатака и кући имају више времена за играње и учење. Ученици увек питају када им нешто није јасно, додатна подршка у учењу и изради домаћих задатака пуно им значи, а самим тим постају и сигурнији у себе и свој рад јер сваког тренутка имају повратну информацију у вези свог рада.

Циљ програма КО ЧИТА, ТАЈ ЗНА је развијање читања са разумевањем, усменог и писменог изражавања, лепоте говора и богаћење речника. Ученици имају прилике да вежбају читање, да анализирају књижевна  дела песника и писаца које иначе проучавају на часовима редовне наставе. Омогућено им је да кроз игру, дружење и разне задатке обнављају правопис, на креативан начин богате речник кроз лексичке вежбе, разговарају о актуелним темама, казују стихове омиљених песника и тиме промовишу поезију, поспешују своје говорне способности и јавно наступање. Поред књижевних дела, ученицима је омогућено читање текстова и из других предмета, израда домаћих задатака, израда паноа, а све је прилагођено потребама,  жељама и узрасту ученика. Ученици остварују међусобну сарадњу и сарадњу са наставником.Користи се свака прилика за вршњачко учење.

Приликом припремања радионица води се рачуна о  препорученим мерама заштите, тако да се све активности у раду са ученицима прилагођавају, у току непосредног рада са ученицима .

                                                                                                                                                                       Реализатори програма